Hardware- en Softwaresales | Algemeen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1979
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 mei 2024, 10:43

Hi-Fi Rush was wel aardig al was ik er halverwege wel een beetje klaar mee. Dus toen Tears of the Kingdom uitkwam neergelegd. Het dan weer oppakken met alle moves van dien die je dan weer vergeten ben, is een chore.
Ja Shinji Mikami zal wel eerder op de hoogte zijn gebracht om te voorkomen dat Microsoft nog meer gezichtsverlies zou lijden door zo'n grootheid te ontslaan.

De hele markt lijkt wel in te storten. In totaal zijn er echt veel studio's gesloten het afgelopen kwartaal. Met al 1900 man op straat in januari en nu deze erbij. Sony ook iets van 700... Alleen Nintendo lijkt het bij iets van 120 testers te houden, maar die hebben ook niet zoveel studio's.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3925
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

08 mei 2024, 23:09

Gewoon Arno schreef:
07 mei 2024, 19:57
Toevallig Hifi Rush van het weekend weer eens opgestart. Ben niet iemand van ritme en high scores maar wil deze nog uitspelen. Balen van Tango, vond hun games tof. Mikami zag het al aankomen denk ik.
Ik vind Hi Fi Rush heel gaaf so far. Maar vooral de art direction, muziek, sfeer en characters. De combat is servicable, maar ook weer niet memorabel. Alles kan echter op het ritme worden gedaan voor optimaal resultaat en dat is wel een leuk idee. Je kunt inderdaad puur reageren op de beats met je inputs en dan voer je de beste dingen uit.

Tot zover vind ik Hi Fi Rush de beste game van Tango eigenlijk, ik word vrolijk van die game. De wisselwerking tussen personages is light hearted, de enemies zijn grappig en de muziek is lekker. Hoewel ik TEW1 dan misschien net te kort doe want die game vond ik afgezien van de jankyness heel erg vet. Ik denk echter niet dat ie goed overeind blijft.

En Ghostwire heb ik nog niet gespeeld maar dat ben ik nu wel van plan als ik door HFR heen ben.
SmartTies schreef:
08 mei 2024, 10:43
Hi-Fi Rush was wel aardig al was ik er halverwege wel een beetje klaar mee. Dus toen Tears of the Kingdom uitkwam neergelegd. Het dan weer oppakken met alle moves van dien die je dan weer vergeten ben, is een chore.
Ja Shinji Mikami zal wel eerder op de hoogte zijn gebracht om te voorkomen dat Microsoft nog meer gezichtsverlies zou lijden door zo'n grootheid te ontslaan.

De hele markt lijkt wel in te storten. In totaal zijn er echt veel studio's gesloten het afgelopen kwartaal. Met al 1900 man op straat in januari en nu deze erbij. Sony ook iets van 700... Alleen Nintendo lijkt het bij iets van 120 testers te houden, maar die hebben ook niet zoveel studio's.
Die markt blaast gewoon te ver op. Je hebt teveel bloated games met veel zinloze busywork, waar budgetten aanhangen die eigenlijk verplichten dat een game meteen 5 miljoen exemplaren moet wegzetten en een goede metascore moet hebben of de studio staat on notice. Dit kan niet goed blijven gaan. Daarnaast heb je die Fortnite golden goose. Ze verzadigen de markt nu met GaaS games, en dan is er 1 surprise hitje (Helldivers 2), maar dit zegt niks over het genre. De volgende kan zo weer een bomba zijn.

Neem ook bijvoorbeeld een Uncharted 4 of Gears 5. Dit zijn games van 20+ uur, met veel padding en slow walking. Vergelijk ze met Uncharted 2 en Gears of War 2. Die waren korter, veel betere pacing, minder bloated en de rate of output was veel hoger met 3 games van beide in een tijdsbestek van een jaar of 5. En dan deed ND ook nog Last of Us.

Waar het nu heen gaat, krijg je misschien Gears of War 6 op het einde van deze gen, en misschien toch nog een Naughty Dog project wat ook een sequel wordt en geen nieuw IP. Maar meer dan 1 game gaat het vrijwel zeker niet worden binnen deze gen. En zij zijn niet de enige voorbeelden. Nu las ik dat er een Horizon 1 remake in de pipeline zit, wat ik helemaal geloof na die Last of Us 1 remake. Ze remaken nu al IP die nog op de PS4 zijn uitgekomen, in plaats van met iets nieuws komen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4580
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 mei 2024, 09:19

Zou Ghostwire checken met GP. Xbox versie is technisch minder dan PS5 lol. Is mijn favo Tango game tho, sfeer is dope en laidback ondanks de horror setting. Je moet wel van verzamelen houden maar je kunt ook de story rushen natuurlijk.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1979
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 mei 2024, 10:27

Dat het aantal verkochte consoles ook al terugneemt tov vorig jaar, met pas 3 jaar op de teller, is zorgwekkend. Dit heeft ook allemaal invloed op een vooruitgang.



Misschien dat AI straks developers kan ondersteunen waardoor projecten sneller op de markt gebracht kunnen worden en dus minder gaan kosten. Veel zaken worden in mijn werkomgeving al langzaamaan geïntegreerd en uit handen genomen, maar ik zie dit ook voor game developers gebeuren. Wellicht is dat al hetgeen waarom er zoveel banen geschrapt worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1309
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

15 mei 2024, 15:20

PlayStation verkocht Xbox eruit 5 tegen 1 afgelopen kwartaal.

Gamepass groei gestagneerd.

Studio's sluiten links en rechts.

Windows Central fanboy Jezz: er is intern 'geen rode lijn' over welke games multiplatform gaan.

Hellblade 2: 0 marketing.

Nieuwe golf ontslagrondes verwacht in juli.

========================

Gaat lekker bij Xbox. Ik dacht ze nog wel één console zouden gaan maken, maar nu twijfel ik. De merknaam Xbox en de bijbehorende doos zijn dood en begraven.

Binnen 2 jaar spelen we Halo op Playstation en Switch 2. Hell, misschien zelfs volgend jaar al.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1720
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

15 mei 2024, 17:40

Tja, kan geen eindeloze groei zijn, maar iets met kapitalisme...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten